Jag är med !

Jag är med och tävlar, Var med du också!
För att komma till tävlingen så har du länken här:

http://jennifermakeup.blogg.se/2009/september/tavling.html?_tmp=c1b0a334c0636e7371e105e8043c0f4050b38a38


Hårförläning.!?

Finns det någon som har ett tips på var man kan köpa hårförläning i bra kvalite, (ClipOn)
Som man kan tvätta färga platta och locka utan att det slits hut på en gång..



Yesbox

KARLSTAD MED MAMMA I MORGON :)

Ska försöka hitta någon stilig Tunika/klänning som jag kan ha när ja fyller år, Ja vet att det är ett tag kvar men jag vill vara förberädd ;D

Puss&Kram

Snus snus snus.

Igår bestämmde jag mig att mamm skulle köpa snus till mig istället för ciggaretter.
Det gick bra till en början, men fick lite panik till kvällen, Så Thomas Älskling fick ta en ciggarett av sin mamma och ge till mig.
Men nu är det morgon och jag har inga ciggaretter inärheten! Bara snus, Enormt röksugen men jag ska knipa igen,
JA SKA SLUTA RÖKA..


Vitamin Dryker.

Vinamin wells, Super goda och jag tror faktiskt att dom hjälper mot det som det står att det ska hjälpa imot.
När det jäller smak, så är den röda "vitamin focus" lite av min favorit :)



Skulle inte vara tokigt att ha kylen full av dessa dryker.


......

Hittade ett nice skärp på ellos,
Give meeee.
299:-


MammaGris

Thomas skulle igentligen vara ledig idag, Men han drog iväg till jobbet iallfall. :)
Jag och Nova tog en promenad till mamma och nu så sitter vi här, Jag ska nalla lite frukort utav henne tror ja, Men nu har Thomas iallafall fått pengar så när han kommer hem ifrån jobbet så ska vi åka iväg och handla :)
Som alla andra dagar så vill jag gjöra något kul i dag,
Men min fantasi är usel så det blir väl bara att sitta hemma och tråka i dag också =( (som alla andra dagar)
PUSS&KRAM

Förtfarande sjuk

NU är jag hemma hos Älsklingen,
Och jag är fortfarande sjuk om inte ännu värre nu. Känns inget vidare faktiskt.
Nu är jag illamåeende också, smått ont i magen =( Kan nästan inte bli värre. Åh jag som aldrig är sjuk, Varför är jag det nu ?

Ska lägga mig i soffan och dricka te som Thomas Älskling gör iordning åt mig nu :) <<3
Vet inte vad jag skulle ta mig till utan honom, han tar hand om mig precis som om han skulle vara min mamma ;D hehe. så gullig.
Puss&Kram

Oooh, Yes. Om man ändå var miljonär.

Come to mami :) <3


Jag lägntar

Åh, Ni vet inte hur mycket jag längtar tills jag fyller 18,
Jag fyller på en torsdag, Så då blir det väl bara fika med släkten. :)
Dagen efter är det fredag och då blir det fest på alla krogar i stan, jag är faktiskt glad över att jag bort i en liten stad så det finns inte så många krogar att välja mellan, Så jag har bestämt att gå till alla! :)
Min 18år dag ska bli perfekt och hela dagen ska BARA handla om mig, jag kommer vara en jävla egoist just den dagen ,så det så.
Jag är ju trots allt Felicia Miller.
Jag vill att min mamma ska köpa äkta hårförlägning till mig när jag fyller år, Vet inte om hon har råd till det men om hon har det skulle jag bli super glad. Självklart blir jag glad över vad hon än köper till mig :) Tanken som räknas, Men jag fyller trottsallt 18, och det gör man bara en gång i livet och när man fyller 18, det är då "vuxen" livet börjar ;)

Jag vill ha ett par planka svarta leggins på mig och en silver paljettklänning och mina ur snygga klackskor som jag bara använt en gång tidigare, hälst :)
Annars får väl vad som hälst duga....

Nu sitter jag hemma hos mamma, jag och Thomas har ingen mat hemma så jag fick gå hit och nalla mat av mamma (a).
Alltid lika snäll, Äsch mammor är mammor dom ska ställa upp för sina barn när dom inte har mat ;) eller hur ?
Men jag ska iallfall snart hem till Thomas Älskling om han nu är hemma.. Det märks.
Vill hitta på något roligt i dag, men som vanligt finns det inget att göra =/
Här om dagen var jag och Thomas Älskling ute och plocka svamp och det var KUL, Det ända vi gjort tillsammans själva på väldigt lääääääääääänge ;D hehe.

Måsste kila PUSS&KRAM

Nova kräver uppmärksamhet

Pappa



Detta är inte en sann historia.
Skrev denna text för ca2 år sen.

Allting började när jag tog en cykel tur upp till min pappa. Jag hade mp3-spelaren i öronen och lyssnade på en låt som pappa och jag hade hört på radion en gång. Jag tittade runt, det var en fin höstdag. Jag skulle upp till pappa för att han hade lovat mig att vi skulle plocka svamp för att sen steka dom och ha på mackor, det gör vi varje höst.
Men plötsligt blev allt svart i ögonen, jag såg inget. Det kom upp en bild på pappa när han låg i sängen och skaka. Jag hör en ambulans och jag vaknar upp ur bilden. Ambulansen åkte i full fart förbi mig och jag tängte "låt den inte svänga åt höger". Men det gjorde den och det började skaka i benen och hjärtat slog fort, allt stog still i huvudet på mig. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag hoppade av cykeln men lika fort på den igen och mina ben trampade så fort dom bara kunde hem till pappa. Utanför stog ambulansen. Jag darrade ännu mera och hjärtat slog fortare, jag hoppade av cykeln och sprang fort in, men en läkare stoppade mig och sa " här får du inte vara nu". Tårarna kom och jag skrek "Min pappa är där inne, jag vill träffa honom. Vad har hänt"? Läkaren svarade inte, han tittade bara på mig, skakade på huvudet och gick där ifrån. Jag gick mot köket men vågade inte gå in till vardagsrummet och titta. Jag visste nästan helt säkert vad som hade hänt. Det var massa vitklädda människor runt våran fåtölj.
Våran ena bokhylla hade vält. Någon tog tag i mina axlar lungt och försiktigt. Jag blev helt varm i hela kroppen. Jag tittade bak men ingen sågs till. En sval vind drogs förbi mig och jag kände pappas doft, den där goa pappa-lukten. Jag stog fortfarande kvar i köket, gick till spisen. Jag hade fortfarande inte mod för att gå in och kolla. På köksbordet stog det minst 19 tomma öl burkar, en tom whisky flaska och ett kort på mig och pappa. Jag tittade på kortet och tårarna rann. Det snurrade i huvudet på mig, men tillslut slutade det snurra och tårarna slutade rinna. Jag tog mod till mig och med stadiga steg gick jag in i vardags rummet och putta bort alla vitklädda människor. Där låg han. Min pappa. Jag tog hans hand och sa "Pappa jag älskade dig..... Hur du än va som person så var du ändå min pappa." Jag lutade mitt huvud mot hans, och tårarna kom tillbaka i floder. Jag hann inte träffa honom innan han gick bort. "Jag älskade min pappa" sa jag till en av läkarna, sen gick jag fort ut.
Jag tittade runt, in mot skogen och där såg jag honom. Min pappa stog, där stigen går in mot torpet. Jag sprang dit men han försvann. Jag tittade efter honom och han visade sig igen fast längre bort. Jag stog och tittade på honom och en vind drog mig till honom. Han visade vägen in mot skogen, jag följde efter honom. Sen stannade han vid ett liknade träsk där jag hade varit förut med honom. Han satte sig ner på huk, jag gick till honom och satte mig brevid honom. Han drog undan lite mossa, jag tittade under mossan och där fanns det massor med svamp. Ett flin kom fram bland alla tårar och precis när jag skulle krama om honom var han borta. Där satt jag helt ensam och förstog inte att det var sant.
"Min pappa...... är död.?" =,(




// Felicia.Miller 15 år . 8/3-07


Novas jacka

Thomas älskling och min underbara hund med sin fin fina jacka som Thomas älskling köpte till henne strax innan jag och Thomas firade ett år :)

Men självklart är den försvunnen, jag vet ej vart det är, Vi var ju iNorge, och jag börjar tro att vi glömmt det där ! =/

Nova tycker inte speciellt om den jackan, men hon måste vänja sig, för snart är det vinter och då blir det alldeles för kallt för lilla Nova vovvi att vara ute :) Och då måste hon ha jackan så att hon inte fryser ihjäl.


osnyggt

Ni måsste ju bara ekänna att jag är den hetaste sexigaste och snyggaste menniska när jag är sjuk även Kåd-Röd, Kan det bli sämre/bättre ;D
Jag just nu, Hur ofräch som hälst..



KÅD-RÖD 09-09-22


Ung och Alkoholist!?

Nej inte jag, defenetift inte jag.
Som jag själv tycker är ganska konstigt, Min mamma har mer eller mindre problem med alkoholen, eller hon dricker absolut inte ofta MEN när hon dricker så har hon inte kontroll över hur mycker hon dricker.
Min pappa är alkoholist, Inte förjämnan, Han dricker inte exakt varge dag som tur är, Men alla nära vet att han har problem, Det är bra han själv som inte vill ekänna det..
Jag själv dricker nästan aldrig :O Som jag som sagt tycker är ganska konstigt, När jag väl dricker så blir jag nästan aldrig FULL, Jag känner av alkoholen men jag blir aldrig super duper full, (visst det är något possetivt) Jag  klagar inte.
Men efter som jag har en mamma och pappa som dricker och blir skit fulla lixom? Men inte jag ?
Jag känner knappt för att dricka, Jag har inte ens det suget.
När jag var typ 14-15 så drack jag överdrivet mycket och då vart jag full, rikdigt full. Men då spydde jag som en gris dagen efter också. Så jag tror att anledningen till att jag inte dricker mig stupfull är nog för att jag inte vill spy. Kan vara så!.
Men när jag blir 18 om ca 3 månader då ska jag tamejfan supa. Jag ska ha kul och bli rikdigt full, Och då skiter jag i om jag spyr dagen efter, Jag blir ju trotts allt bara 18 en gång i livet och den tagen vill man ju "inte minnas" haha.
Hoppas bara på att jag är sugen på att dricka den dagen, Kommer jag säkert inte att vara efter som jag är som jag är. Men jag får faktiskt tvinga mmig lite den dagen tycker ja...



Sen har ja en tanke till, När ska jag sluta bli så osocial och isolerad som jag är.
Jag har suttit inne i  lägenheten i ca ett år nu. Inte umgåtts med någon förutom dom i skolan och kanske Bästavän Sofia någon gång.
Jag har inget att skylla på den här gången (fan också) hehe,
Men visst är det så att ibland kan man komma in i perioder då man bara sitter inne och är tråkig.
Men kanske inte så här länge ??
Äsch det ska bli ändring, jag lovar! (har ag sagt länge nu)
Menvafan, Jag fyller ju 18 snart tjejer, Då blir det krogen ;D
Det är väl då livet börjar på rikdigt sägs det ! Så jag får väl tro på det.
Jag har ju världens underbaraste pojkvän, Vi bor ihopp och har en hund tillsammans!?
Det saknas bara ett litet hus och en bebis. Men det kommer!
Kan man begära mer av livet ?
Jo! Underbara vänner så klart, Som jag som sagt inte umgås med så ofta men som det ska bli ändring på NU !

Måste kila Puss&Kram.


090922

Hemma idag igen, känner mig inte rikdigt frisk än, Idag har jag även lite försylning, Åh det här blir ju aldrig bra.
Ska snart ut på morgon promenad med Nova, men går bara till parken, Inte speciellt fint väder ute nu på morgonen..
Thomas drog till jobber för kanske en timma sen, Och förhoppningsvis så får han sluta tidigare idag :)
Vill inte vara själv när jag är sjuk =(.
Nu ska jag iallfall försöka få tag på mamma så att Hon kan ringa skolan, låter lite mer trovärdigt om hon ringer och sjuk anmäler mig..

Måste kila, Puss&Kram

Jag slipper att vara röksugen

Så här ser/såg min dag ut:

Jag har varit iskolan en 5del av dagen,
Jag har varit hos mamma en 5del av dagen,
Jag håller på att ägna en 5del åt Nova av min dag,
Snart kommer jag att bli super röksugen en 5del av min dag,
Ikväll ska jag vara med Thomas en del av min dag ! :P


Okej, Röksugen kommer jag dock inte att bli, för älsklingen kom nyss hem med ett paket ciggaretter, men dom ciggaretterna kommer troligtvis att försvinna snabbt för nu har Thomas inget snus istället, han köpte ciggaretter som vi ska dela på iställer för att köpa snus åt sig själv.
Så jag stryker att vara röksugen en 5del av min dag och sätter istället dit att kolla på en 4timmars lång film en 5del av mig dag, som jag ska göra NU :)
Puss&Kram


090921

Nu har jag nyss kommit hem från mamma,
Nu ska jag snart ta med Nova ovvi ut i skogen på en promenad,
Jag har slut på ciggaretter, Thomas har slut på sitt snus så det skulle troligt vis bli bråk i kväll mellan han och mig men som tur är så fixa han fram 30kr och är nu iväg och köper snus, men då är det mitt problem beroende kvar GIGGARETTER! jag ska sluta, jag ska jag ska jag ska.. Men det är inte det lättaste tyvärr. Jag blir så oerhört grinig när jag inte har cigg.
Men en promenad brukar hjälpa mot röksuget.

Nu ska jag kila
Puss&kram

Sjuk fortfarande

Men ändå gick jag faktiskt till skolan idag, men dom skickade hem mig efter två lektioner. Toppen!
Dom vill einte ha mig där efter som svinifluänsan går just nu..
Jag tog nyss tempen och jag har bara 37,5. Lite förhöjt bara.
Men dom tidigare dagarna slåt jag vad om att jag har haft runt 38 - 39.
Jag är förtfarande inte frisk och jag fick med mig matteboken hem från skolan, så vi får se om jag mår bättre i mårgon och orkar gå dit då annars får jag vara hemma igen.
Mamma ringde sjukhuset och dom sa att det låter som ett vanligt virus, Blir det värre så skulle jag höra av mig igen.
Konstigt nog har jag ju varit sjuk ganska länge nu, sen förra onsdagen. Hoppas att jag blir frisk snart då :)

Måste kila. Hejdå

Snabb frågor

1. Värsta känslan?
Svar: När man gjort någon besviken.

2. Bästa känslan?
Svar: Kännslan att vara kär, när det pirrar i hela kroppen :)
Och Morfin-spruta som man får på sjukhuset ;D

3. Din första tanke när du tittar dig i spegeln på morgonen?
Svar: En gång var jag snygg & Jag tänker försöka bli det igen :)

4. Vilken ringsignal har du på mobiltelefonen?
Svar: Nokia signalen,

5. Vad har du på väggarna i ditt sovrum?
Svar: Hum, Några hyllor, tavlor, fotton. osv..

6. Vad har du under sängen?
Svar: Dammråttor, och säkert ett stort styggt monster.

7. Ser på?
Svar: Andra avenyn är den serien jag följer. Annars är der lite olika.

8. Lyssnar på?
Svar: Musik...!?

9. Har du någonsin vart riktigt kär?
Svar: Japp, Rikdigt kär, äkta kär är jag just nu !

10. Skriv nåt smart!
Svar: Skulle ja ? nä.

11. Om du fick träffa vem du ville, död eller levande, vem?
Svar: Min lillebror.

12. Vad stod det i ditt senast mottagna sms?
Svar: "Det gick snabbt"

13. Vad vill du bli när du blir stor?
Svar: Yngre, jag vill ha bra betyg och ett bra jobb..

14. Hur skulle dina vänner beskriva dig?
Svar: Just nu. Osocial! Annars, Rolig, knasig, snäll, omtänksamm !? kanske.

15. Vilket är ditt lyckligaste ögonblick?
Svar: När jag träffade Thomas!

16. Vad skulle du vilja vara världsmästare i?
Svar: Att vara jag, Eller äsch, det är jag ju redan ;D

17. Vilken kroppsdel klarar du dig utan?
Svar: Nej jag vill nog ha alla mina kropps delar kvar :)

18. Vilken superhjältekraft vill du ha?
Svar: Flyga.

19. Vad är du beroende av?
Svar: Cola, ciggaretter och THOMAS..

20. Vad skulle du ta med dig till en öde ö?
Svar: Ett privatplan så att jag kan ta mig hem när jag vill.
Sen skulle jag ta med mig mat, massa drickbart.
Och så skulle jag självklart ta med mig  Thomas.


ÅTTA SAKER OM DIG SJÄLV
1. Är du singel?: Nej nej nej.
2. Är du lycklig?: Nja, oftast ibland kan det komma dagar då jag är mindra lycklig...
3. Är du uttråkad? hela dan, varje dag.
4. Är du ledsen? inte just nu ne.
5. Är du italienare?: nej..
6. Är du cooling?: Absolut.
7. Är du från irland?: no
8. Är dina föräldrar fortfarande gifta?: nej

ÅTTA SAKER OM DITT KÄRLEKSLIV
1. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Ja varför inte.
2. Har du någon gång blivit sårad?: Jo, Aldrig mer.!
3. Har du någonsin tänkt på samma tjej/kille flera gånger under samma natt?: Kan ha hänt.
4. Har du gillat en tjej/kille utan att berätta det för henne/honom?: Det har nog också hänt.
5. Har du kysst någon under de två senaste veckorna?: JA :P
6. Har du haft en hemlig beundrare?: Det har jag nog..
7. Är du kär?: YES! :D
8. Vill du gifta dej när du blir stor?: Ja Men bara med Thomas, ingen annan..

10 TVÅ ALTERNATIV
1. Bilddagboken eller lunar?:
bdb
2. Hår eller ögon?: ögon
3. Katter eller hundar?: hund
4. Några få bästa vänner eller jättemånga "vanliga" kompisar?: några bästa vänner.
5. Tv eller internet?: internet
6. Coca-Cola eller Pepsi?: cocacola.
7. Utekväll eller romantisk hemmakväll?: beror nog på.
8. Pengar eller lycka?: med pengar är man oftast lyckligast.
9. Dag eller natt?: dag
10. Msn eller mobil?: mobilen ..

TIO "HAR DU NÅNSIN..."
1. Blivit påtagen när du försökte smita hemifrån?:

2. Brutit ett ben?: nää.
3. Gjort nåt du ångrar?: mmmmmmm
4. Hoppat Bungee Jump?: nej ALDRIG i livet,.
5. Ljugit för någon du tycker om?: Kan jag inte svara på, För det kan nog ha hänt..
6. Ätit en hel tårta?: nej
7. Gjort bort dig offentligt?: Det har jag nog.
8. Viljat bli tillsammans med ditt ex igen?: Tyväääärrr.
9. Gråtit när ett husdjur dog?: Yes..
10. Velat försvinna?: ja det har jag nog velat någon gång.

SENASTE
1. Telefonsamtalet du gjorde?:
emma
2. Telefonsamtalet du fick?: mamma.
3. Personen du var med? Thomas.
4. Roligaste grejen som hänt?: Kan inte komma på något just precis nu.
5. Personen du smsade?: mamma
7. Du skrev till på myspace?: har inte de.
8. Du kommenterade?: ingen aning.
9. Du tillbringade natten med? Thomas
10. Du kramade?: Thomas

Fösta gången på flera år

Som ni kanske vet så har jag skrivigt tidigare att jag aldrig blir "nurmalt" sjuk, Alltså lite försylning, lite feber eller typ ont i halsen. Jo när jag var liten kanske jag kunnde få feber någon gång ibland, men inte dom senaste 5-10 åren.
Dom gångerna jag blir sjuk så blir det alltid så allvarligt att jag måste läggas in på sjukhus. =/
Men NU efter flera år så har jag blivigt "nurmalt" sjuk (hoppas ja), Jag kommer SÄKERT att läggas in på sjukhus igen, det kommer säkert visa sig att jag har värsta svininfluensan eller något liknade.
Jag har troligtvis feber, har inte tagit tempen men det känns som om jag har det, Typ ömm i hela kroppen, illamående, Svag i benen, Svättas, Ryser i hela kroppen kroppen och skit ont i halsen.
Först trodde jag att det berodde på att mensen snart ska komma efter som jag var ömm i hela kroppen, Men efter som jag har ont i halsen, svettas och så, så kan det ju inte bero på det. !?

Nej jag är helt klart SJUK, Och då är det Thomas Älsklings uppgift att ta hand om mig lite extra mycket.. :)<3
Ikväll hade han planerat lite lördagsmys, Cola, Godis och någon bra film. Låter jätte mysigt. =)
Jag ringde Thomas nyss och fråga ifall vi kunnde gå ut i skogen och plocka lite svamp, Fast jag är sjuk så är jag konstigt nog inte så trött och seg.. Jag är faktiskt ganska pigg.
Så jag klarar nog av skogen i nån halvtimma. :)

Nu sitter jag hemma hos mamma, Hon har nyss bjutigt mig på mat. TACK!
Thomas älskling, Hjälper Maddes mamma och pappa och flyttar tillsammans med Crister.
Jag orkade tyvärr inte hjälpa till, efter som jag är sjuk och knä svag så är det nog inte så bra att trötta ut mig ännu mer. Ska ringa honom snart igen och höra om han snart är klar :)

Nu ska jag kila, Hejdå :)




drömmar :)


Drömma att man är rik får man göra, och der är precis det jag drömmer om nu..


090916

Ingen skola idag, Sjukanmälde mig istället..
Jag och Thomas har fått lånat hem en han-hund till Nova, Vi planerar valpar förstår ni ;)
Han är självklart också Chihuahua men några år äldre fast ändå är han lite mindre än Nova. Alla ser väl olika ut oh har olika stolekar antar jag, För Nova är faktiskt ganska Stor för att vara en sån liten hund-ras.
Men slut tjatat om det, Vi har haft Hugo (som han heter) i två dagar nu, Vi vet inte hur länge vi ska ha honom kvar.
Både igår och idag har vi varit ute på låång promenader, vet inte om hugo är van med sådant men Nova klarar det fin fint iallfall :P

När Thomas slutade jobbet runt kl 3 i eftermiddags så åkte vi ut till marieberg så att Thomas fick testa sitt nya fiskespö som han fick av sin mormor när vi va i Norge. Ja Det gick ju skit bra, Han fick stor napp på första kastet. En gädda på kanske 4kilo !? Mycket för mig som bara är van med stugans sommar-gäddor som ligger på 1-2kilo.
Nog om slämmiga fiskar.

En bild på mig Nova oh Hugo.


NORGE med ÄLSKLING

Thomas Älskling och min ett års dag blev inte som planerad.
Vi hade inga pengar så det blev ingen god mat eller någon "utflykt".
Både han och jag var tjuriga, Jag hade vaknat på fel sid just den dagen tyvärr.
Och det gjorde även han arg och tjurig..
Nej så våran ett års dag blev inte den bästa.
Men det gör ingenting, Jag älskar honom ändå,, Han är lixom bäst
.



I Fredags åkte vi till Norge, Thomas, jag och Thomas mamma.
Vi kom hem i söndags. (igår)
Jag måste ekänna att helgen kan inte ha blivigt mer perfäkt.
Nej det fanns inte så mycket att göra, det var lite långtråkigt och det var enormt jobbigt att inte förstå norska.
Men Thomas visade hur mycket han värkligen tyckte om mig under den helgen.
Jag trodde att han skulle skämmas över mig, men det var helt tvärt om.
Jag kanske gjorde bort mig nån gång enligt mig själv. Men istället för att Thomas stötte bort mig, så hollde han om mig. Värkligen visa för sina släktingar att jag är den han älskar. 
Jag trodde att jag skulle göra bort mig totalt och att jag skulle bli lite utstött, Men jag tror att jag var ganska välkommen i släkten faktiskt. Jag tror att anledningen till det var att Thomas visa så mycket att jag var den rätta :) 

Att abara en helg kan göra så mycket, Bara under den här elgen har jág nog lärt känna Thomas dubbelt så mycket än vad jag gjorde innan.. Och jag älskar honom bara mer för det. 
Han är absolut den bästa meniska jag träffat.

Vi hälsade även på Thomas morfars grav. Åhherregud,
Jag va himla känslig den dagen tror ja. Så fort jag kom innanför grindarna så rös det i mig.
Vi gick fram till graven och Thomas la fram några blommor, Jag hade aldrig träffat honom jag visste inte hur han var som person. Men jag hade hört Thomas prata om honom så mycket och vad mycket dom gjort tillsammans.
Min Älsking kunde inte hålla inne tårarna, Han kramade om sin mormor för att få tröst.
Jag stog där bakom och även jag föll en tår men bara e småg så att ingen såg,
Skulle ju kännas dumt om dom såg att jag stog där och tjöt, Jag som inte ens kännde hans morfar.
Men att se Thomas så lessen, Gjorde ont.
Att se honom där i den sitvationen gjorde faktiskt att jag tyckte om honom mer, Att han kunnde visa sina känslor in för mig på det sättet. <3 vila i frid Thomas morfar.  

Nej usch, jag vill aldrig se min pappas, mammas, systers, mormors, morfars, farfars eller farmors nam på en gravsten :(

Jag måste bara berätta om Thomas UR SÖTA mormor. 
Jag kan inte låta bli. 
Thomas Mormor är den enda äldre tant som jag sett äta så mycke godis Och dricka så mycket cola. Haha   
Visst, min mormor brukar köpa hem cola och lite godis ibland, Men min mormoir är inte ens inärheten av Thomas mormor. Jag kunnde inte låta bli att le när Thomas mormor tog en choklasbit mot munnen och sa "namm namm"
Haha, Så himla söt.
Och i bilen hade vi också godis, Och Thomas mormor sa "får jag smaka en", "kan jag ta en till" "en til?"
Och sen "nammnamm" haha :D
Hon värka otroligt snäll, Thomas fick massa saker, En jacka ett spö och några drag. Hon bjöd oss på mcdonalds. :) Hon fråga hela tiden om vi var hungriga, Vi fick absolut inte vara hungriga.
Men det var lite svårt att bli hungrig med så mycket godis på bordet :D

Thomas tycker att hon är bäst, Jag skulle nog kunna hålla med.
Men man tycker alltid att sin egna mormor är bäst, Och det stämmer. Min mormor kommer fortfarane att vara den bästa mormorn :D <3

Idag är jag iallafall hemma från skolan, får sån ångest när jag är hemma, men jag fick vara hemma idag.
Ska iallafall till skolan i morgron. Känner att skoltröttheten börjar komma igen sakta men säkert. =(

 


090910 12månader=1år <3

Det var ju planer på att jag skulle följa med Thomas Älskling och hans mamma till Norge i helgen.
Jag har gått och funerat länge på hur jag ska göra, om jag ska följa med eller om jag ska skita idet.
Jag vill och inte vill på samma gång.
Världens beslut ångest, Thomas vill ju att jag ska följa med, men efter som jag är som jag är så vill jag att han ska visa att han vill det lite mer.
Äsch jag vet inte, Jag har idag på mig att tänka extra mycket om jag vill följa med..


Idag har  jag och Thomas varit tillsamman i 1 helt år :D <3

Älskar dig mest av allt

090908

AndraAvenyn började i dag. Ja, jag ekänner nu på en gång att jag är Andraavenyn nörd. Har vart ända sen serien börja (a).
Men tycker att dom sista avsnitten på förra senongen blev lite långtråkiga, Men redan första avsnittet av denna sesong börja det hända lite spännade saker =)
Den nya serien riverside verkar kul, men man blir fett irriterad på att det bara håller på i 10 minuter om dagen..  

Idag har det varit e lugn dag, Kom lite försent till skolan men missa ändå inga lektioner :) Jag har sån himla tur.
Vi fick sluta lite tidigare i dag också, Som alla andra dagar, pga. att dom inte fixat iordning cheman än.
Efter skolan drog jag förbi StoraSyster Frida och kolla på hennes nya katt unge, Nu har hon tre stycken.
Jag vill också ha en liten katt unge, men då ska jag ha en ras-katt isåfall.

Juste När Älskling Thomas kom och hämtade mig hos syrran runt 4 tiden så hade han köpt en jacka till Nova vovvi. Den jackan jag velat köpa till henne jätte länge men inte haft råd, Och nu har hon den.
Har tyvärr inte tagit någon bild på den än. men det kommer, Jag lovar :)
Vi körde ut ett kylskåp till pappa efter att han hämtat mig också, För att pappa har lyckats pajja sitt gammla/nya kylskåp han hade. hehe SMART.!?

Om två dagar, eller imorgon är det en dag kvar. Iallafall, Den 10e firar jag och Thomas Älskling 1 år :D <3


Helt Orörd bild, ingen redigering.
Mitt ansikte ser snett ut =S
Men är jag inte söt, Lite som en 3årning. typ.


090907


Jag får som alltid lite smått damp på min blogg, Vill få den att se snygg ut men lyckas aldrig =/
Så som jag har den nu vill jag inte ha den men va tvungen att göra något för att få den lite roligare än vad den var tidigare, Skitsamma..

Fick gå hem tidigare från skolan i dag, Ingen skolsyster där och kunnde ge mig huvudvärks tabletter. Och jag hade värkligen skit ont i huvudet.
Satt lite vid datorn Kolla Andraaveny och så som har börjat lite smått igen.
Sen drog jag ner till mamma och här sitter jag :)
Thomas Älskling kommer förhoppningsvis och hämtar mig snart så slipper jag gå hem..

Finns inte så mycket att skriva ska dr amig nu :)




090805

Vaknade ganska tidigt i morse av att Thomas älsklings telefon ringde.. Thomas gick upp, stanna inte kvar i sängen och myste med mig, Nej han skulle nämligen ut och fiska.!
Så jag gick också upp, Tog på mig kläder och efter en halvtimma körde han mig hem till mamma och Thomas drog och fiska med sina vänner :)
När jag väl va hos mamma så fick jag vänta på att hon skull ekklä på sig, sen tog vi självklart med Nova ut på en promenad till min pappa och tillbaka, På vägen hem stannade vi till vid LillaKonsum och köpte Tacos. Mumms, Nu sitter jag hos mamma igen och hon är ute i köket och gör i årning köttförs till tacosen som vi ska äta medans vi ser på film ;D

Olhelga marken blir inte i dag, Det blir förmodligen att jag åker dit i morgon

Måste kila, ha det bra.



Just de, kan någon jävel hjälpa mig med disgnen nu snart typ. Jag blir galen och får inte till det rikdigt som jag vill ha det..


PUSS&KRAM

090804 21:31



Äntligen KVÄLL, nu ska jag mysa ner mig framför en film :)
Sov så gott..


GODNATT


090804

Nova har tagit min plats framför datorn. Dumma hund.. Nej mammas bebis :)
Går inte att bli arg på henne, Kolla bara, Skulle ni kunna bli arg på en sån söt vovve.?




Äntligen börjar hon se lite tjock ut på bilderna, eller så är det bara för att hon ligger som hon gör.
Jag försöker få Nova att gå upp lite i vikt, för hon är så jävla smal. Så vi har köpt valpfoder till henne igen, Valpfoder är ju lite fetare :)
Fast hon rör ju ganska mycket på sig också för tt vara så liten ;D


090804











Jag brukar inte tycka om Lindex´s kläder, men här har jag faktiskt hitta något i min stil.
Hehe, Svart svart svart (a)


090804

Nu har jag och Thomas varit å handlat, Va handlade dock inte allt som jag skrev ner på "komihåg" lappen. 
Men vi fick hem det vi behövde iallafall ;)
Efter vi kom hem så ställde jag mig och gjorde mat, blev ganska lyckat faktiskt (för mig som nästan aldrig lagar mat).
Ikväll blir det bara lugnt, Inget planerat. Ska väl sitta framför datorn och dryga, Drömma mig bort att jag var rik..
Nej usch, Jag mår bara dåligt när jag tänker på pengar =( 
Jag ska ta migfan skaffa ett eftermiddagsjobb!

Jag lägnatar till kl blir runt halv 9 - 10 tiden, Då ska jag tvinga ner Thomas Älskling brevid mig här i sängen och mysa med honom, Krama honom masssa hårt :)
Jag älskar att krama om honom, Att lixom lägga ansiktet mot hans axel, mumms.. 
Att ligga och kolla på film med honom är också det bästa som finns, att mysa ner sig under samma täcke och känna hans varma kropp i mot min, åh det ryser i min :D <3
Det är helt otroligt, Jag har aldrig kunnat vara så här naturlig och HELT och hållet mig själv mot någon annan (förutom dom i släkten + bästavän Sofia)
Nu låter det hel sjuk "jag kan inte vara mig själv" säger jag, Men jo det kan jag, jag är alltid mig själv.
Men jag beter mig olika beroende på vem ja är med och kanske döljer vissa sidor för vissa, men det gör jag inte för Thomas.. Nej för med Thomas är jag HELT mig själv ! :D



Gammal bild.




.


090804



Ja, bilden säger väl allt.? Sofia ringde nyss, Snacka lite skit om allt mellan himmel och jord på kort tid. 
Hon är sjuk, Tycker faktiskt synd om henne...
Frågade om hon ville följa med tll oxhelga i morgon OM jag ni ska dit, Och det ville hon så klart.
Kan faktiskt vara gott att komma ut och få lite frisk luft när man är sjuk, Oftast är det bästa medicinen.. 

Jag är sällan sjuk, Nästan aldrig faktiskt. Händer det något med mig så är det så allvarligt så att jag hamnar på sjukhus, Jag är aldrig nurmalt sjuk som alla andra, lite feber, försyld, ont i halsen eller något liknade.. 
Nu ska jag sriva ner en inköps lista till Thomas och mig som vi ska komma ihåg att ta med oss när vi åker och handlar mat senare i eftermiddag :)

Puss&Kram 


090804

designen jag har ska jag bara ha för tillfället till någon hjälper mig, för jag är inte så hajj på att göra något snyggt.. Kan som sagt inte så mycket om stilmallar å kodmallar tyvärr. Men soppas mycker att jag fixa en haeder och bakgrund..

Kom hem från skolan för en timma sen typ, Nova vovven ligger nere vid mina fötter och gosar.
Det är oxhelga i filipstad i helgen, så jag funderar på om jag ska dra dit å kolla lite i morgon :)
Nu ska jag kila :D


090804

GodMorgon.
Fyfan vilket skitväder det är här i lilla byn kristinehamn..
Regn Regn Regn, Det öserneer.
Och jag ska självklart till skolan, alltså det borde vara lag på att inte behöva gå i skolan när det är sånt här pissväder..
Värdens tova har jag i bakhuvut, Det är något jag har varge morgon. Jag vet inte hur jag lyckas varge natt Och just på ett ställe på håret är det skiiit sleetet.

Åh jag hatar bärbara tanjenter, speciellt när det fattas några bokstäver. 
Nu måste jag göra mig i ordning, börjar kl 09.00.

  



Ni vet ju att jag sa att min mamma köpte en ny säng till Nova vovve.
Ja här är tre jätte söta bilder på Nova när hon ligger i sin nya säng :)


090803

Kvällen för lilla mig nu, Upp tidigt i morgon för att orka gå till skolan.
Ligger redan under täcket i sängen med bärbara datorn i knät, Medans Älsklings Thomas sitter i soffan brevid och kollar fiske grejjer på sin stooora dator, SOM EJ GÅR ATT HA I KNÄT, mohaha..
Han suckar å stönar så jag tror att han också börjar bli lite trött, hihi.
Vi har laddat ner en film som vi ska kolla på nu innan vi somnar också eller så mycket vi hinner se innan vi somnar (The killing room) om någon sett den? :)

Älskar dig Thomas mest av allt i hela världen.. <3


Gammal bild, eller sen i midsommras :) Sötnos utan håår <3


090803

Först och främst vill jag berätta att jag fyller år om exakt 3månader. Har lägntat så länge efter att fylla 18.
Och jag hade sån otur att mamma tryckte ut mig i december. Usch mamma du skulle ha hållt mig inne i en månad till ;D hehe.
Jag hoppas att mamma fixar hårförlägning till mig när jag fyller år, Något jag vill testa faktiskt :)



Tycker lite synd om våran Nova vovve, som bara får sitta hemma med två lata husse&matte.
Hehe, Jag skyller på vädret att jag inte orkar gå en längre promenad med henne i dag.




Nu till själva inlägget. Något jag inte förstår, Är Dessie och Paow ovänner igen (om någon av er följer deras bloggar, Jag kan dock inte låta bli att kika in hos dom då och då)?  Dom var väl på god väg att bli vänner igen, Men nu värkar dom blivigt osams igen. "falsksannig.blogg.se" har inte skrivigt något om deras nya gräl. 
Och hur går det om dom ska dela ut biljetter till ett "party"  tillsammans ? Hum, nej just det där grälet häänger jag inte med på..


090803



gammla bilder på mig och bästavän Sofia.
Självklart är jag brunetten & Sofia min lilla blondie ;D

Saknar alla roliga underbara tider med henne, alltid kom vi på något skojj att hitta på. Alltd skulle vi flumma till oss och skämma u oss för halva stan.
När det var en fest, RAKA VÄGEN DIT och liva upp skiten, När det väl blivigt kaos så drog vi där ifrån..
Ja det var vi, Vi var sånna. Galna hel änkelt,

Vet inte vad som har hänt nu, Vi umgås inte lika mycket längre. Kanske en eller två gånger i månaden ses vi, Knappt det.
Antingen håller vi på att växa upp och "galna livet" har lixom flugit förbi.
Eller så har våran nära vänskap bara tagit lite semester utan att vi själva vet om det..
Sofia kommer iallfall vara min bästa vän vilket vi umgås mycket eller inget alls ! :D


090901

Sitter hemma hos mamma, Hon håller på att köra pizzabullar till mig och Thomas :)
Kom lite sent till skolan i dag, men jag missa inte en lektion för det!
Vi fick sluta tidigare på grund av att några arbetare hollde på att fixa golvet ute i rast hallen och det störde lektionerna. så därför fick vi sluta efter 2lektionen ;D gottgott..

Igår va jag skit sugen på glass, Thomas älskling skulle iväg och köra hans mamma och då skulle han fråga om han kunnde få lite pengar till ciggaretter, och jag hoppades på att han skulle komma hem med en glass till mig :)
Men när han kom hem hade han en cola och ciggaretter med sig, Jag blev ju självklar glad för att han köpt ciggaretter till mig + cola.. Men vart var glassen?
Han gick ut i hallen och kom tillbaka med händerna bakom ryggen, Jag skeen upp som en sol och trodde det var glassen,
När han visade vad det var så var det ett fiskedrag han hade gjort själv på jobbet, Mitt stora leende försvann..
Och han sa "du kan få den här i stället" och log.. Hahaha han är ju bara för söt.
Jag gick ut i köket och han efter, Och så sa jag med bebis röst "Du får ett spö av migg för flera hundra och ett fiska drag för flera hundra, och jag kunnde inte äns få en liten glass för 20 kr".
Han fick natulitvis lite ångest och han så jätte lessen ut, och så kolla han ner i golvet och sa "jag våga inte fråga mamma, för jag kommer nog behöva fråga henne om mer pengar i slutet av månaden, men du fick ju mitt fina fiskedrag som jag gjorde helt själv iallfall". Han fortsatte han titta ner. Och jag försökte att hålla minen, Men när han kolla upp så kunnde jag inte låta bli att skrka av skratt... Han är ju bara för söt min lilla älskling Pälskling.
Självklart så skojjade jag ju om ("Du får ett spö av migg för flera hundra och ett fiska drag för flera hundra, och jag kunnde inte äns få en liten glass för 20 kr") det sa jag bara för att jävlas med honom :)

Nej nu ska jag hjälpa mamma med bullarna, måste kila  ;D

PUSS&KRAM

RSS 2.0