090831 19:02

Efter att jag kom hem efter skolan så städade jag som sagt, sen ut med nova, Efter det har jag bara suttit famför tv.. Så det har alltså inte hänt ett dugg i dag =/



Nova har bara legat och latat sig i dag också, hon har inte busat någonting, Jo när Thomas älskling kom hem efter jobbet blev det som vanligt lite bus, men annars så har hon bara legat stilla :)


090831

Vaknade kl7.30
klar.80.30
gick till skolan,
framme vid skolan kl80.50 typ.
gick på alla lektioner, skötte mig skit bra ;D
Thoma hämtade mig kl13.00 och körde hem mig.

Nu är jag hemma och är helt jävla slut efter att ha städat hela lägenheten.
Inte skit noga, men jag har plockat undan det värsta och jag har damsugit :)
Detkan allt bli ännu finare, Men efter som vi bor i en etta två stycken så är det lite svårt att hålla det snyggt :D hehe

Igår följde jag med Thomas älskling ut för att fiska, han fick napp hela tiden och jag fick igenting =/
Men tycker älsklingen att det är kul så får man ställa upp, Visst jag tycker också att det är kul att ficka men det är som sagt inget jag lägger ut pengar på och inget jag slösar ut hela livet på :) hehe,
Nej jag är mer för mysiga hemma kvällar :D



090828



Ingen skola idag, Tog en tvätt dag i dag istället och det behövdes, hur mycker tvätt som hälst.
Thomas älskling slutar snart förhoppningsvis, Vill bara mysa ner mig med honom i soffan..
Igår-kväll bjöd Thomas bestfriend på mat, Jag var tyvärr redan jätte mätt men jag fick i mig lite och det va inte dumt alls :D Usch, på tal om ingenting, Det luktar sopor i våran lägenhet kännde jag nu..
 



090827

Imorse var jag skit trött och grining somm fort gick ut över Thomas Älskling utan mening. Det är lätt att morgontröttheten går ut över den som är i närheten som i det här fallet Thomas. Han vet att jag kan bli lite grinig på morgonen, därför tycker jag att det är skit bra att han åker till jobbet när jag går upp, men i morse hade han sovmorgon och då var han hemma hela morgonen tills jag gick och som sagt, min ilska gick över på honom.
Iallafall idag har jag varit dukdig i skolan, Jag har faktiskt varit där hela dagen, utan att gå hem tidigare. Jag har också jobbat skit bra enligt mig själv :) Dom första veckorna nu så kommer vi bara ha lös papper att jobba i, det betyder att det är lätta uppgifter, men snart så kommer vi få böcker och då blir det genast mycket svårare.. Men jag ska kämpa mot "skoltrötta felicia" och bli "bluggis Felicia". YESS :)!

Efter skolan gick jag ner till fiskebutiken för att köpa ett drag till Thomas Älskling, Jag skrev och fråga vad han ville ha och han svara tillbaka att jag skulle köpa något till mig själv men han skrev även med i smset vad det var han ville ha, (Dumt av honom) Klart jag köper det då. Men när jag såg att det fanns så många olika storlekar & färger på fiskedragen så fick jag beslutångest och skrev ett sms till och fråga vilken stolek och färg han ville ha så fick jag bara svaret "köp något till dig själv istället", Då chansade jag och tog den jag tyckte så bäst ut :)

När jag kom hem va Nova Vovven hemma, Hon blev lika glad som alltid när jag eller Thomas kommer hem efter att hon varit själv.. Jag tog med henne ut på en promenad samtidigt som jag tog svängen förbi tvättstugan och skrev upp ett tvätttid, IMORGON :D



Tycker ni att det är någon skilnad på att en tjej lägger ut naken bilder på sig själv eller om en Kille gör det?
Lixom skulle jag lägga ut en halv naken bild på mig på nätet skulle självklart Thomas bli arg på mig, Jag menar det är ju ingen mer än han som ska se mig naken..
Och sen är det ju inte så kul för honom och läsa alla komentarer jag kanske skulle få för en sån bild.. eller hur ?
Men visst har väl jag rätt att känna samma om han lägger ut en halvnaken bild på sig fast han har suddat över "vissa pugnter".. jag menar, jag skulle ju inte bli så glad om jag såg att han lagt upp en sån bild, jag skulle ju känna samma "ingen ska få se honom naken, mer än jag" och klart att jag skulle bli sårad om jag såg alla kommentarer han får från andra tjejer.. Har jag inte rätt ?


090826


090826

Fantasi måste man ha, Jag har alltid drömt om ett snyggt och väl skött hus.
MED LOFT!


Tänker sovrummet uppe på loftet och vardagsrum/Tvrum där pilen pekar (alltså inte med på bild) :P
fatta va läckert.




Htta en snygg tapet också. hade jag hus, eller köpt lägenhet så hade jag köpt en liknade tapet :P

13:48

Känner mig lite dukdig nu faktiskt :)
Ser ni min söta rosa klocka där i menyn.. Hehe, Det har jag fixat dit heeelt själv.
För er kanske det inte är en stor grejj, men jag känner mig dukigt som klara av en sån liten grejj eftersom jag inte alls kan med stilmallarna & kodmallarna. . 
 
Mindre dukdig känner jag mig är hemma, Thomas Älskling lär nog bli vansinnig när han kommer hem och ser hur det ser ut här (a). Jag gick ju hem tidigare från skolan i dag och jag har haft tid på mig att städa, men har ingen lust alls.. hehe
Hur känner ni er, när ni kommer hem och det ser förjävligt ut. Nej jag tror inte Thomas Älskling kommer bl så glad när han kommer hem, Men för att slippa att han ska bli arg så kanske jag ska sätta i gång och snabb städa lite :)
eller ? Nä elller jaa, kanske, vi får se (a)

090826

Det här känns förjävligt.. Igår cyklade jag upp till min pappa för att lämna tillbaka cykeln igen.. Som tack för lånet diskade jag uåå ALL hans disk (jag skojjar inte) som var ENORM..
Han var inte hemma just då.. Men han ringde inte äns och sa tack tillbaka.. Tyckte jag var elakt..

Iallfall, gick hem från skolan lite tidigare idag än vad jag igentligen skulle. men kännde mig så jävla seg =/
Nu sitter jag framför mammas "gammla" bärbaradator som jag fått lånnat :)
Den är inte bäst, men den duger..

nä finns inte mycket att skriva just nu, kanske skriver mer sen :)
PUSS & KRAM

090824 18:15

Nu har jag övertalat Thomas att vi ska ta en lång promenad hem till min pappa som bor en bit utanför stan :)
Och så ska vi även gå hem, Så om vi går nu och ska hinna med att säga några ord till pappa och sen gå hem igen så är vi nog hemma runt 9-10 tiden i kväll :) hehe Nova får sig en rikdig promenad iallfall. Men om inte Thomas älskling ändrar sig när vi kommit utanför dörren :) Han är ju såååååå trött säger han :D enligt mig så är han bara lat ;D haha så tror jag att det är iallfall ..
Fast jag ska inte säga något, han jobbar iallfall det gör dock inte jag, jag sitter ju bara hemma om dagarna, så det är nog jag som är latast :D men men,.

Ha det bra
PUSS&KRAM

090824

Usch, Bästavän Sofia la ut en låt på hennes bdb, Lyssnade, tänkte väl inte så mycket på det. Typ (svensk hiphop, "jag vill ta livet av mig musik") Men samtidigt som jag kolla runt på nätet och hade på  låten, så börja tårarna bara forsa ut!!
Om inte den här låten funnits så lovar jag att jag förr eller senare hade skrivigt ner något liknade på papper..
Okej, Allt stämmer inte, Jag går inte på psyk som dom sjunger i slutet, Men jag har ju mått himla dåligt, och gör än.. Av olika anledningar,,, Men strunt samma,  ALLT det andra stämmer, precis så känner ja till Thomas min älskling,

När ni hör det här låten kommer ni självklart tänka på en psyko-knark kille som sjunger..
Men alla tålkar låtar olika, Jag har aldrig haft med knark att göra,
Så jag tålkar låten på ett annat sätt. men annat som hänt i livet :/

Jag älskar dig Thomas <3





Det som känndes mest i texten :

(strässad i telefonen, hel oitresserad av vad du har att berätta och säger nog inte mera.
men inga täcken på att jag inte vill ha dig kvar i mitt liv. Men älskling lyssna nu och lita på mig, Har aldrig velat släppa dig sen första gången jag såg dig.)

(Det finns ingen ursäkt på hur jagbeter mig ibland, Jag är så självisk. Du försänar du mycket mer efter allt som du sjort för mig. i vått och torrt, när jag varit nere har du trott på mig, under alla nätter jag gråtit genon ångest-attacker, så har du tårkat mina tårar och sagt att det kommer ordna sig. ja det känndes bättre då, men en natt fick du ringa 112. du följde med mig in på akuten och väntade i timmar, du är värd hela världen för att du kämpat så, alltid stått vid min sida, alltid funnits där när jag behöver dig. Men ändå glämmer jag bort det när det gått över. och jag sviker dig om igen det är mig det är fel på.Men det finns bara en och det är med dig jag blir hel.)

( Jag vill se dig le igen, snälla bby låt mig se dig le igen för jag älskar dig så mycket, Lita på mig det kommer årdna sig)

( du måste tro vad jag säger, Jag är ärlig, Jag kan bete mig som skit och det är för jävligt och det måste få ett slut fort innan du bryter ihopp, jag vill försöka förändra.för jag har hört dina "rop" som jag tidigare skitigt i. då mina svar har varit ,pallar inte lyssna mer. men bby du vet hur jag mår och vad jag har gått igenom fram och tillbaka till sjukhuset. & angående min kära far. Men det börjar bli bättre nu och du är den jag ska tacka för du har fått mig på fötter igen.
Så länge du älskar mig, så är det du och jag.)




090823


09-08-23. 10:47

Godmorgon Bloggen,
Har nyss kommit hem från morgon promenaden med Nova, om jag ska vara ärlig så blev det en sen morgon promenad i dag..
Igår blev det några öl med Grannen brevid, Thomas vän och Älskling Thomas..
Jag tog bara nårga stycken men känner ändå av lite illamående i magen idag.
Idag ska jag nog bara ta det lugnt, imorgon börjar skolan på allvar, Usch så tråkigt..

Snart så ska http://ensomcaroline.blogg.se/ designa min blogg :)
vet inte när och hur den ser ut, men jag litar på henne faktiskt, Och så vill jag ju bara ha något änkelt ändå :D




090822. 12:30

Världens huvudvärk, Igår var jag trött och sleten.. Ändå bjöd vi upp massa folk och drack lite öl, (jag drack inte för jag är en dukdig flicka).
Fört var det meningen att Det bara skulle vara Grannen brevid och två polare till Thomas som skulle vara här, men den dök det upp fler och fler och fler, Både Thomas och jag var ju skit trötta och ville bli av med allt folk men ingen lyssnade på oss..
Till slut så fick jag nog, Jag gick fram till stägnde av datorn, och sa att "nu är partyt över". Att jag stägnde av datorn betyder alltså att musiken försvinner och det blir helt tyst, Och efter ett tag fattade dom och började gå ut :) hehe
Jag är så bäst på att avsluta fester ;D

Vi kom nyss hem efter att ha pantat alla burkar som vi samlat i hopp efter 3 helger irad,
Vi fick råd med mjölk bröd cola och pizza, Blev även pengar över !
Men nu sitter jag med en kall öl brevid mig och snuttar på, Vi hade fyra kvar sen igår, Så idag tar vi slut på dom :) MEN INGEN FEST för våran del.

Nu måste jag kila ut med Nova, sen ska jag sticka över till Grannen Brevid tillsammans med Thomas och sitta å snacka lite skit :)
Ni får ha det så bra



PUSS & KRAM

090821. 19:26

Blev ingen barnvakt åt Ellicia med Bästavän Sofia, Istället skulle Sofia festa till i kväll..
Thomas kom hem runt kl4, Han kom även hem med några öl till oss, just nu är jag inte sugen alls,
Han har gått över till Grannen brevid och sitter där med några polare, Jag själv sitter här hemma med Nova.
Hade velat följt med över, men nu när Nova äntligen är hemma efter två nätter så vill jag inte lämna henne själv, och det hade jag inte velat gjort annars häller, Jag hatar att lämna henne själv =/
Så jag och Nova får sitta här i soffan och mysa istället..  =(

Ont och illamåeende i magen är jag också, usch, vet inte vad det kan vara, trött och se, druckigt för mycket kaffe i dag antagligen... Kommer nog lägga mig tidigt idag.
Nu är det som sagt Fredag och det betyder att det bara är 3 dagar kvar till måndag =/ huhu. eller 2 dagar typ.

Nej finns inte så mycket att skriva om, kanske att jag tittar in hos grannen i 5 minuter senare.. Bara kanske, Beror på om våran lilla vovve Nova övertalar mig att stanna kvar hemma med sina valpögon^^


SOFIA BÄSTAVÄN JOHANSSON :


PUSS&KRAM

090821



Våran lilla hund Nova, ÄLSKAR pennor, Så fort det råkar ligga en penna på golvet eller där hon kan få tag på dom, så är hon är diräkt och duggar på dom..
Hum, sen är hon också som en dammsugare, hon går också alltid och äter upp små skit på golvet, och ALLTID har hon en dammtuss eller något liknade på nosen.. Hum, Ja det här är våran ÄLSKADE hund.

090821

Kännsligt inlägg. För mig själv.

Sitter här hemma med en kaffekopp brevid mig och tänker på bebisar.
efter att ha fått två utomkvedshavandeskap och ett missfall så blir man mer och mer insatt på att vilja ha barn, 
Att en smärta inte ska få hindra mig att få ett nytt liv till jorden.
kännslan att ha fått utomkvedshavandeskap går inte att beskriva, Man känner sig tom innombords, Man försöker att lägga det bakom sig och gå vidare, Men efter att jag fått det så vill jag bara mer och mer ha barn.
Jag tänker, "Jag ska få dig till världen, Håll ut bara, du kommer igen"
Jag kommer aldrig ge upp, Mina äggledare är inte rikdigt som dom ska med alla dessa ärrbildningar.
Men drömmarna säger att det är min tur nu..  

Jag har en stora syster som inte har samma pappa som mig men man kan säga att min pappa är hennes pappa också. Jag skulle ha haft en lillebror också, "Freddy. Miller".
Men någon månad innan han skulle födas fick mamma missfall.
Han var så liten men ändå så färdigutväklad.
Ingen förstår vad jag menar när jag säger "jag har en bror".
Dom frågar vad han heter och var han bor och blablabla,
När jag säger att han är död och lever innom mig, så tittar dom på mig och frågar hur han dog och hur gammal han var.
Jag svarar att han dog i mammas mage, Jag var ett år när han föddes..
Folket värkar inte mer intresserad och börjar prata om något annat..
Är det bara för att han inte fick ett liv som han inte betyder något för världen,?

Jag vet, Att när jag föder ett barn så är det Freddys skäl som kommer tillbaka..
 




Utomkvedshavandeskap innebär att ett befruktat ägg har fäst sig utanför livmoderhåligheten och börjar växa där.

Och det gör så otroligt ont.
I 99 procent av fallen har det fäst i någon av äggledarna. Risken för att du ska drabbas av utomkvedshavandeskap är i genomsnitt 2-3 procent. Risken är långt mindre om du aldrig har haft någon bukinflammation, blivit opererad i buken och inte har haft någon äggledarinflammation.

Opererad i buken blev jag när jag gjorde en abort i 14års åldern, äggledarinflamation fick jag efter att jag hade fått Utomkvedshavandeskap.. 
Så det är en stor risk att att jag kan få det igen.. 

Men läkarna har sagt åt mig att vänta till jag blivigt lite äldre och så att min kropp får återhämta sig lite, Igentligen spelar det ingen roll hur länge jag väntar jag kommer alltid ha lite svårare för att få en nurmal graviditet. 
Jag går på P-Piller nu, men någon gång ska jag sluta med dom och göra ett sista försök till.,. 
Funkar det inte då, så för jag skaffa hjälp när jag blir 20.. Som många säger är en nurmal ålder, Men som jag skrev längre upp i inlägget. har man fått Utomkvedshavandeskap så är det svårt att vänta och längtan efter bran blir enorm.
 


090821. 09:31

GodMorgon bloggen Och alla andra :)

Vaknade för någon timma sen, När Thomas gick till Jobbet.
Har varit ut på morgon promenad med Nova också :)

Idag ska jag ju Bästavän Sofia sitta barnvakt åt hennes systerdotter och jag ska få vara med, och som jag skrev i går så kommer hon lätt att tröttna på mig, för jag kommer sitta som klister på Elicia^^
Hon är sjukt söt alltså.
Vet inte rikdigt vad det händer idag mer än det, Thomas snacka om att dricka Öl, Men jag förstog inte rikdigt vad han mena med det. Skit samma, det märker vi i kväll :)



Igår va jag och Syrran och kolla tiderna på Gymmer, jag får typ pengar den 25e. Och blir det pengar över efter räkningar så ska jag lätt köpa ett månadskort och prova på :)
Jag måste börja röra lite på mig.. Jag börjar bli ganska trött på mig själv..

& Måste bara påminna er som inte vet att jag älskar THOMAS HUTTUNEN,
Han får mig att känna mig som en prinsessa.. <3

:)

Jag älskar dig Thomas, Vi hade lite små tjaffs i dag.
Jag tycker det är helt otroligt att du står ut med mig, Knappt så att jag står ut med mig själv.
Vet inte varför jag är så lätt irriterad nu för tiden, Jag hoppas det går över..
Jag får världens ångest efter vi bråkat.. Och jag vill bara slänga mig i dina armar och krama om dig, Men min onödiga ilska för ingenting säger ifrån.. Och jag skäms. Jag skäms så himla mycke.
Ibland får jag en obehaglig blick utav dig som säger "Jag orkar snart inte med dig"..
Ååh, jag lovar Älskling, jag ska börja skärpa mig och vara mer glad, men det är mycket som sitter i bakhuvet som ibland tar över hela mitt huvud och då blir jag inte mig själv =/ 
Jag vill ALDRIG förlora dig =( <<3
Du är det bästa som hänt i hela mitt liv.


090820. 19:58

Nu skriver jag mitt sista inlägg för ikväll.
Kom nyss hem från mamma, har också varit och lämnat cykeln hos pappa som jag lånade.
Men nu är jag hemma igen.
Tänkte snabbt berätta att våran vovve Nova är hemma nu, Åh jag har saknat henne sååå.  :)
Imorgn är det fredag då ska jag "hjälpa" Bästavän Sofia att vara barnvakt åt SUPER SÖTA Elicia igen. hihi..
Och Sofia kommer få damp på mig och aldrig mer vilja att jag ska vara med och vara barnvakt för Sofia kommer inte få vara ensam med Elicia på hela dagen i mogron, hihihi...

Noppe nu ska jag lägga mig och ge Nova lite uppmärksamhet som hon behöver minst 100 gånger om dagen :D hehe

PUSS&KRAM

090820


Om inte så länge ska jag göra en chansning och sluta med den här skiten,
Den får mig att må dåligt i magen...

 

Och Ciggaretter är bajs, Det är något jag också ska sluta med,
Det är svårt men jag ska göra ett försök..



090820

Sitter hemma hos mamma nu, Är här och ska hämta Nova. Guud vad jag har saknat henne efter att mamma har haft henne i två nätter =(
Usch aldrig mer säger jag nu.

Hitta lite bilder på när jag var liten..

090820 Hello Kitty



Jag gör en Chansning och teltar i en tävling om att vinna ett Hello Kitty gosedjur.

Här är tävlingen:
http://emelojs.blogg.se/2009/august/tavling-1.html



090820. 08:56

GodMorgon GodMorgon.

Sitter är i mjukisdräss och gick upp för en timma sen typ.
Tänkte gå ner och kolla om det finns någon ledig tvätt tid, Men Thomas snacka om att han ville ut och fiska idag.
Så jag tror jag avvaktar att kolla tvätt tid. (tvätt högen kan få bli LITE högre)

Ingen skola idag, skönt nu kan jag vila ut mig Idag fredag lördag och söndag, Sen börjar "allvaret" plugga!
Usch, jag får ont i huvet av att bara tänka på det.
Iallfall igår va jag med Sofia, Hon satt barnvakt åt hennes systerdotter Elicia.
Typ första gången jag vågade ta så mycket i en bebis som jag gjorde igår, Hihi, jag brukar vara mer eller mindre rädd för dom, ifall som typ ska börja gråta eller om jag ska skada dom på någt vis. Men att bära runt på Elicia var underbart. :)
Hon var inte det minsta tjurig.
När vi var nere på stan satte vi oss utan för lilla butiken "pralinen" och tog en glass, ELLER jag tog en glass för Sofia får inte äta glass...
Efter ett tag så kom Erika och hennes bebis Liam förbi och prata lite. Vågade till och med hålla i Liam som är Yngre med MYCKET större än Elicia :D hehe
Han är så Söt och gosi.. Hoppas på att jag får träffa Erika och Liam igen snat :)

SUPER SÖTA ELICIA
'



Inte så många månader kvar tills jag fyller 18 !

Min nu tida önskelista
1. börja övnings köra.
2. Få körkort när jag blir 18 !!!
3. En ny kamera.
4. Äkta hårförlägning (HOS FRISÖR) 

Ja det var väl inte så mycket!
Ge mig de då..

09-08-19. 13:03

Vaknde kl 7 imorse utan att mitt larm på telefonen hann och ringa :) Dukdig.
Men anledningen till att jag vakna var nog för att jag drömde en "mardröm" enligt mig själv.
En dum dröm om Thomas, Behöver inte gå in på detaljer men det var läskigt.
Iallfall, jag vaknade vid 7, Tog på mig kläder, gjorde mig i ordning och var redan klar efter en timma, Och så va kl 8. Skulle möta Jenny halv 9 för att ta sällskap till skolan.  Ja då var det en halv timma över, då passar jag på att ta en smörgås tänkte jag.
När jag hade gjort iordning smörgåsen så skicka Jenny sms att hon var klar, Jahap det blev till att slänga i sig mackan och springa ner :) hehe
När vi väl kom till skolan så satt vi bara där, vi har inte börjat med lektioner än, det börjar vi med nästa vecka.
Imorgon ska dom på utflykt någonstans, och jag orkar fan inte följa med så jag är ledig i morgon ;) tjuhu.
På fredag är alla lediga, Och på måndag börjar allvaret =( Plugga Plugga Plugga..

Nej nu ska jag möta BästaVän Sofia och hennes systerDotter Elicia, Vi ska ta en sväng på stan.

PUSS & KRAM

Tips & Trix



När du ska köpa något till någon du tycker om, och när han ska med in i afferen och välja
Något som din partner väldigt gärna vill ha.
Så måste du tänka på att ta med dig lite extra pengar,
IFALL din partner hittar något mer, Som kanske kostar lite mer än vad du förväntat dig.
Detta är en tips för dig så DU som köper presenten inte ska känna skuld för att du inte köpte det han ville ha.
När du ser hans min bli upponervänt U så kommer du känna skuld att du inte hade mer pengar med dig..

Men Som tur är så har jag världens bästa älskling så han fick mig inte att känna skuld :)
Det var mer eller mindre han som kände skuld när han såg prislappen på spöt :D <3

090818. 20:47

Kom nyss hem från fiske turen. Vi blev inte borta så länge eftersom jag måste ducha och sen lägga mig, Dumma skola i morgon =/
För en gångskull så var det JAG som fick upp en fisk, Enligt mig så var det den största aborren i hela sverige.
Men den fantasin fick jag hålla för mig själv, För enligt Thomas så hade han tydligen fått upp en större. Men det ville jag inte lyssna på. Jag var stolt över min stora abbore till fångst :)
Hade ingen kamera med mig så kunde inte ta kort på den, men det va minst 30cm låång och vägde (enligt mig) 3kg :D
hihi
Thomas är iväg och lämnar tillbaka bilen som vi lånade av hans mammas granne.
Medans jag sitter är och är sket tött, Ska alldelestrax hoppa in i duchen...

Hoppas på att någon kan fixa min design någon dag :)
Som sagt så kan jag inget av det där..


090818. 18:07

Drar med Thomas och fiskar nu :)
Köpte en nytt spö till min älskling, och han blev super glad :)
Jag älskar dig Älskling.

PUSS & KRAM

:)




Fett sugen på att sola nu ja.. Bli brun och snygg :)



hinner inte skriva, jag är på otroligt dåligt humör just nu, Känner mig äcklig och fet.
Och telefonen har ringt ringrt och ringt..
Nu måste jag göra mig iorning för att möta Thomas, Så fort man ska börja skriva så händer det något nytt..

PUSS & KRAM

090818. 16:43

Känner på mig att det kommer bli något liknade i kväll kanske...


 



sexigt

090818. 12:12




Första Skol Dagen idag =/
Vi hade inga lektioner som tur var, bara information, Inga lektioner på hela vekcna.
Vi ska bara lära känna våra nya ettor och försöka acceptera dom :) hehe
Jag funderar på att ta hemstudier efter någon månad. Känner ingen stor lust för IV faktiskt.
Detta året ska jag iallfall bort från den där skiten och komma in på en linje eller skaffa jobb.. Måste bara få upp betygen/poängen.
Nog om skola, Jag blir bara trött utav att höva ordet.

Idag tänkte jag faktiskt dra med Syrran till Gymmet för att köpa Gymkort för att sen börja gymma ;D Hehe.
Men syrran är i karlstad i dag och hon vet inte när hon kommer hem, så vi kanske får ta det i morgon i stället.

Igår storstäda Älsklingen och jag här hemma, Eller det var mer eller mindre bara han som städa, men jag hjälpte till lite grann iallfall :) Vi tänkte möblera om, men vi kom inte på hur vi isåfall skulle ha det så det fick bli som vi har det :)

Hum, Det finns faktiskt inte så mycket att skriva om =/ Kanske kikar tillbaka i kväll och skriver någon rad om det hänt något spännande :)



 



Min Älskling och våran Vovvi Nova :)
Mina Älsklingar båda två. <<3

PUSS & KRAM


 


Tips & Trix. Onödigt vetande.









SKALA ETT OKOKT ÄGG

Material:
Ägg, ättika och ett glas

Gör så här:
Lägg ett vanligt okokt ägg i ättika. Efter ett tag kan man se att det börjar bildas små bubblor runt skalet. Skalet börjar lösa upp sig och efter ca 1 dygn är det helt borta. Häll försiktigt bort ättikan och ta upp ägget. Det är bara den yttersta hinnan kvar som håller ihop ägget. Du har skalat ett rått ägg!

Förklaring:
Äggskalet består mest av kalciumkarbonat. Ättikan löser upp skalet men inte hinnan innanför. Hinnan består av protein som inte påverkas av ättikan.


HAHA

PUSS&KRAM


090816. 19:10

Lite kort om idag :

Jag vaknade runt 9 tiden.
Gick upp och tog morgon ciggaretten.
Gjorde iordning frukost, Åt frukost.
Kolla på Tv.
Käkat Mc-donalds med Thomas Älskling. (jag bjöd för en gångs skull) ;D
Hämta Thomas mamma i rudskoga.
Drog hem och va hemma i stund, (PRIVATSAK)
Drog ut och fiska med Älskling.
Blåste som fan så vi åkte hem igen.
Nu sitter jag hemma och Thomas fick åka i väg och jobba, Men han kommer snart igen :D

Fitt fan helvete, Usch vilka ord. Men så känner jag! Skolan börjar på tisdag, och jag ska gå IV ett år till, Tredje året.. 
Känner inte alls för det, Vill komma in på någon linje och sen ta studenten, men det är försent, Alla som är dåliga i skolan missar sin beläning när dom väl är klara... 
Men detta år ska jag fan plugga plugga plugga och iallafall få upp betyden. 
Och i år kommer det in nya IV elever, och hihi GUD VA KUL JAG SKA HA MED DOM SMÅ LIVEN  :D

Just det, Jag får inte glömma att jag faktiskt lagar iordning pankaka åt min älskling som han ska få äta som kvällsmat när han kommer hem :) <3



För att jag älskar dig <3


 

15-08-09. 18:48





Den snabba kyssen innan läggdags.
Du vet just i den stunden att ni inte kommer att ha sex, när hon ger dig en snabb kyss, vänder sig om och blundar. Det behöver inte vara en oskyldig liten kyss. Titta henne istället i ögonen när hon ger dig den lilla kyssen. Dra dina fingrar genom hennes/hans hår och berätta för henne hur mycket du älskar henne. Detta kommer få henne att må bra genom hela nattsömnen.

Precis som den lilla kyssen innan ni somnar, kan du göra om "innan jobbet" kyssen till något speciellt också. Berätta för henne att du kommer att tänka på henne hela dagen på jobbet. Titta henne i ögonen, le och säg det. Detta kommer få henne att sakna dig och längta tills ni ses. Du kan också använda kyssar för att se om hon är på "sexuellt humör". Om du är tänd men inte är säker på om hon är det, ge henne en kyss och känn efter om hon vill ha mer. Ge henne en lång och långsam kyss, om hon vill kyssas mer så vet du att hon är på sexuellt humör. Om hon istället börjar prata om t.ex räkningar istället för att fortsätta kyssas då vet du att hon inte är på humör.

sexguide




15-08-09. 16:30

Min älskling är ute och fiskar med hans bästavän Christian medans jag sitter här hemma och har  skit tråkigt som vanligt =/
Men i går var det faktiskt ganska OK, Jag tog några öl som blev till lite fler öl, Tillsammans med mina vänner som jag dock inte träffar så ofta nu för tiden. 
Ja satt nere hos våran granne Jenny tillsammans med massa andra snälla meniskor, Medans min ÄlsklingsThomas satt här uppe i våran lägenhet tillsammans med hans vänner.
Iallafall, Senare på kvällen gick vi ner till stan och det blev n jävla massa slaksmål, Jag höll mig undan, För ärligt talat JAG KAN INTE SLÅSS ;)
Ännu senare på kvällen gick jag och mötte Älsklingen som var på krogen, För att sen gå hem :)
Ja jag hade iallfall kul den kvällen, lite dåligheter hände väl men annars var det helt OK..


Jag har haft den här bloggen i några dagar bara, jag får knappt några kommenater, Absolut inga läsare till och tala om, Än så länge. Men ändå får man såna här dumma kommentarer från anonyma.:
Anonym om 14-08-09. 15:47:
Varför står det "okumentär" ? Det står det på minst två ställen... "dagen" från google?

Jag menar, är det inte bara större bloggare som får såna kommentarer ?
Och varför störa sig så på att jag stavat fel för det första, Jag råka glömma "D" i DOKUMENTÄR och jag råka skriva "D" iställer för "T" i TAGET. Men var är det för stor grejj, ni förstår ju vad jag menar. Och jag har vääääldigt svårt att stava om jag ska vara ärlig, och så skriver jag lite lite lite för snappt så jag missar vissa bokstäver i bland. 
Oftast är det bara min mamma och min mormor som brukar påpeka det där, Men dom skriver aldrig anonymt, utan skriver sitt namn, och det tycker jag att Ni också ska börja göra från och med nu, 





Här är min och min Älsklings lilla Hund Nova.
Hon är världens sötaste lilla Chihuahua, Jag lovar.
Det nda felet med henne är att hon är rädd för andra Hundar, Väldigt nyfiken men rädd.
Så jag har planer på att slänga ut pengar på en kurs till Nova och mig, Så både hon och jag får lära oss hur vi ska göra när vi möter andra hundar och hur vi ska göra för att få bort Novas rädsla för andra hundar :)
Och när jag ändå är på kursen så kan man ju passa på att löra henne massa annat inom "lydnad"

PUSS&KRAM


14-08-09. 15:47

Kollade nyss på en okumentär, Den handlade om tre i ett förhollande.
Alltså två killar och en tjej eller tvärtom.
Kan ni tänka er? Usch bara tanken med att dela min Älskling med en annan tjej får mig att bli illamående och yr.
Bara tanken att se honom stå lite för nära en annan tjej få mig att bli varm av svarsjuka, hehe Det är sant, Jag är väldigt svartsjuk utav mig och jag är så rädd att förlora honom :)
Men jag är inte ensam, han är lika svartsjuk han fast han inte själv ekänner det ;)
Men lixom, vad skulle ni tjejer säga att dela en ni älskar tillsammans med en annan tjej ? Skulle inte det kännas konstigt att se den ni älskar stå och pussa/ha sex med en annan tjej...?


Nej usch!



Bilden är inte från okumentären, Den är dagen ifrån google.

PUSS & KRAM

14-08-09. 12:34



Anledningen till att det står "bilddagboken" på bilden är för att jag gjorde bilder till min bilddagbok, hehe.
Men iallfall, Finns det ingen liten meniska i denna stora storta värld som kan hjälpa mig att fixa en rosa bakgrund rill min blogg ? :)

Puss & Kram

14-08-09. 09:50

Vaknade för en timma sen typ, men har hunnit äta frukost och varit ute på morgon promenad med Nova redan. 
Igår kväll vart jag arg för att jag var så hungrig och det gick väl mer eller mindre ut över Thomas, men han tog inte åt sig den här gången som tur va :)
Sen fick jag mat som jag ville (jag får jämt som jag vill, till slut), Thomas gick ut i köket och gjorde i ordning någonting med Mos.
Iallfall Moset hade jag kul med, jag tog lite mos på gaffeln sen riktade jag det imot Thomas, Han trodde ju värkligen inte att jag skulle kasta det på honom, Men vipps så va det på hela väggen, i hela hans ansikte och i hela soffan typ. ;D
Trodde han skulle bli arg först, men sen kom leendet fram ;D <<33
Ja han säger att han ska ge igen när jag minst anar det. Men vi får väl se..



Förlåt, Jag vet, jag har redan haft den här bilden en gång. Men Jag tycker den är fin fin :)

PUSS & KRAM


13-08-09. 17:46

Trist dag, Varit hemma hos min syster och kollat på Film typ hela dagen.
Det är väl inte trist att umgås med syrran, men det har inte hänt något speciellt, OVANLIGT?
Snart börjar skolan i gen, och jag har knappt gjort någonting den här sommaren. Hoppas jag och Älsklingen vinner på lotto till vintern så att vi har råd med en utomlandsresa tillsammans :) Skulle vara underbart.
Som sagt, skolan börjar på tisdag och jag längtar inte alls.. Det är lixom tredje året jag går på IV. Har inte kommit in på något pogram för att jag är så dålig i skolan, men det här året ska jag fan skärpa mig och göra mitt bästa, får jag inte betyg då, så ger jag upp!!
Bara engelska och matte som jag inte har betyg i, i grundämnena..

Jaja måste sticka nu, Älsklingen ropar i köket att maten är klar :) hihi
Ha det så bra

PUSS & KRAM

17 å r

Åh alla dessa tråkiga dagar. Finns ingenting att göra, Smsade SofiaBästavän nyss, hoppas på att hon svarar snart så att vi kan hitta på något. Antingen sitta inne och bara snacka skit, eller ge oss ut på gatorna i stan och härja.
Köpte nytt hundfoder till lilla Nova i går också, Fick bli valpfoder fast hon redan är ett år. Men hon måsste gå upp i vikt!
Igår va jag med mamma delvis hela dagen, När jag kom hem var kl runt 17,00 Strax efter det tog jag syckeln till Älsklingens Jobb, Och när vi sen kom hem var det nästan dax att sova på en gång..



Näj det finns inte så mycket att skriva faktiskt, blir rätt trött på blogg blogg blogg.
Men nu har jag iallafall en som heter som jag vill bara det att den inte heter blogg.se utan webblogg.se =S
Jaja det får duga..

Jippi snart börjar skolan också, Sugminkuk. På sätt och vis så har jag saknat skolan, Men inte nu längre, Nu vill jag bara bli ett eller två år äldre och skaffa jobb !


11Månader

Idag har jag och min underbara pojkvän Thomas varit tillsammans i 11 månader..
Älsklingen är på jobbet och min dag har börjat tråkigt, jag har inte gjort ett dagg, bara suttit hemma =(
Varit ute med Nova (våran Hund, Chihuahua) 3 gånger i dag redan..

Hoppas att älsklingen min kan ta sig i från jobbet snart och komma hem och roa mig lite..
Jag börjar tröttna på Sommar lovet !
Jag vill till skolan och träffa folk :)

Nu ska jag fortsätta att tråka framför Tven,
Ha en trevlig Vecka :)

PUSS&KRAM



Jag hade en blogg innan den här,
thisismystory.webblogg.se
Kolla in & läs mina tidigare inlägg..


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0